شارژ سيم كارت ايرانسل
شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل، سيمكارت رایتل، همراه اول و تالیا- پرداخت آنلاین قبض -شارژ وايمكس

محققان شلوار و كيسه خوابي طراحي كرده اند كه با استفاده از گرماي بدن و حركت فرد، تلفن همراه را شارژ مي كند.

 
به گزارش ديلي ميل، اين شلوار و كيسه خواب با استفاده از فناوري تبديل انرژي حرارتي به الكتريسته، انرژي حرارتي بدن فردي كه اين شلوار را پوشيده است و يا در كيسه خواب خوابيده است ، مي گيرد و باتري تلفن همراه وي را شارژ مي كند. 
اين شارژر توسط محققان شركت تلفن همراه ودافون با كمك محققان دانشگاه ساتمتون در آمريكا طراحي شده است. 
در شلوار طراحي شده توسط اين محققان جيبي به نام جيب انرژي طراحي شده كه حاوي موادي شبيه به فوم است. اين مواد شبه فوم حاوي حفره هاي زيادي است .سطح اين حفره ها دائما با فشار شارژ مي شود و بدين ترتيب داراي خواص پيزوالكتريك مي شوند . پيزوالكتريك به معناي توليد الكتريسيته ناشي از فشار است. 
زماني كه اين مواد تحت فشار قرار مي گيرند الكتريسته توليد مي كنند. به اين ترتيب هنگامي كه اندازه و شكل اين حفره ها تغيير مي كند، الكتريسيته مورد نياز براي شارژ تلفن همراه كه درون جيب انرژي قرار گرفته است، تامين مي شود. 
همچنين اين محققان كيسه خواب شارژي طراحي كرده اند كه با استفاده از انرژي حرارت بدن فردي كه درون آن خوابيده است، الكتريسيته مورد نياز را براي شارژ باتري تلفن همراه وي تامين مي كند. 
بر روي اين كيسه خواب جيبي به نام جيب انرژي تعبيه شده است كه تلفن همراه و تبلت براي شارژ درون آن قرار مي گيرد. 
اين جيب به پارچه هوشمند متصل است و شارژ را به تلفن همراه و يا تبلتي كه درون آن قرار گرفته است، هدايت مي كند. 
كف ( نمد ) اين كيسه خواب از موادي درست شده است كه خواص پيروالكتريسيته دارند بنابراين زماني كه گرم و يا سرد مي شوند مي توانند يك شارژ موقت توليد كنند. 
در مورد كيسه خواب روند تغيير درجه حرارت از طريق يك مدول ترموالكتريك كه در كف ( نمد ) كيسه خواب تعبيه شده است، كنترل مي شود. 
در اين كيسه خواب گرماي بدن فردي كه درون آن خوابيده در مدول تعبيه شده در نمد اين كيسه جريان مي يابد. 
نمد نيز حاوي نوارهاي پليمري و دو نيمه هادي است كه با گرم شدن، الكتريسيته لازم را براي شارژ توليد مي كند.
 
 
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:شارژ,تلفن,همراه,گرماي,بدن,
ارسال توسط نوري

گوشی دو سیم کارته سونی مدل Xperia E Dual با قیمت ۶۹۹ هزار در بازار فروخته می شود.

 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، همزمان با معرفی گوشی Xperia E توسط کمپانی سونی، مدل دو سیم کارته آن نیز با مقداری تفاوت معرفی شد.
 
Close window
 
از نظر ظاهری، این گوشی کاملا مشابه Xperia E است و از صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی لمسی خازنی از نوع TFT با دقت ۳۲۰×۴۸۰ پیکسل برخوردار است.
همچنین وزن این گوشی ۱۱۵ گرم و ضخامت آن ۱۱ میلی‌متر است و چیپ این گوشیQualcomm Snapdragon  بوده که پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی Cortex A5 و پردازشگر گرافیکی Adreno 200 را پشتیبانی می‌کند.
این گوشی دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM و ۴ گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت دیگر افزایش داد.
در پشت Xperia E یک دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری VGA قرار دارد و سیستم عامل این گوشی نسخه ۴ آندروید است که یک سیستم عامل ایده آل محسوب می‌شود.
ظرفیت باتری این گوشی نیز ۱۵۳۰ میلی آمپر است و قابلیت اتصال به شبکه های ارتباطی نسل سوم، GPRS، WLAN، GPS و بلوتوث را دارد.
 
 
 
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:گوشی,دوسیم کارته,سونی,آندروید ۴,سيم كارت,
ارسال توسط نوري

شرکت سامسونگ اعلام کرد که به زودی دو گوشی هوشمند معمولی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را با نام Galaxy Young و Galaxy Fame وارد بازار می‌کند.

 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر دو گوشی یاد شده به پردازنده یک گیگاهرتزی مجهز شده‌اند و روی آن‌ها نسخه 4.1 سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. این گوشی‌ها 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند و باتری آن‌ها از نوع 1300mAh است.
 
 
دو گوشی هوشمند جدید سامسونگ مبتنی بر بازاری که قرار است وارد آن شوند، در دو نسخه مجزا به دست کاربران می‌رسند که این دو مدل شامل Dual SIM و Hybrid Dual SIM می‌شوند و امکان استفاده از شبکه مخابراتی 3G روی یک سیم‌کارت و تماس و ارسال پیامک روی سیم‌کارت دیگر را فراهم می‌کنند.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:معرفی,دو,گوشی,جدید,دوسیم‌کارته,سامسونگ,سيم كارت,
ارسال توسط نوري

این گوشی هوشمند که با نام S5282 Galaxy Star شناخته می‌شود و قیمت نهایی آن حدود 70 یورو اعلام شده ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود که توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ ساخته شده است.

 
 
شرکت سامسونگ گوشی هوشمندی را اوایل ماه آوریل معرفی کرد که Galaxy Star نام دارد و در خانواده گوشی‌های هوشمند معمولی طبقه‌بندی می‌شد و در عین حال قیمت بسیار ارزانی داشت اما این طور که اخبار جدید نشان می‌دهد، سامسونگ قصد عرضه مدل جدید این محصول را دارد.
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، این گوشی هوشمند جدید به نسخه Jelly Bean سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است که پردازنده تک‌هسته‌ای آن یک گیگاهرتز توان دارد و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به نمایشگر لمسی 3 اینچی از نوع QVGA، دوربین دیجیتالی 2 مگاپیکسلی، رم 512 مگابایتی و حافظه داخلی 4 گیگابایتی اشاره کرد.
 
شرکت سامسونگ توضیح داده است که مدل جدید این گوشی هوشمند را تاریخ 31 ژوئن یعنی حدود یک ماه دیگر با قابلیت پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم کارت وارد کشور هند می‌کند.
 
این گوشی هوشمند با نام S5282 Galaxy Star شناخته می‌شود و قیمت نهایی آن حدود 70 یورو اعلام شده است و از این نظر می‌توان قیمت آن را معادل قیمت گوشی‌های معمولی موجود در بازار دانست.
 
کارشناسان می‌گویند این ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود که توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ ساخته شده است.
 
کارشناسان امیدوارند عرضه جهانی این محصول پس از کشور هند مدت زیادی به‌طول نینجامد. هنوز قیمت مدل دیگر این گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت اعلام نشده است.
 
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


ارسال توسط نوري

اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت هستید، میتوانید در ادامه با 5 گوشی برتر آندرویدی دو سیم کارته موجود در بازار ایران به انتخاب آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) آشنا شوید : 

 

شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)

ادامه مطلب...
ارسال توسط نوري

با توجه به این که مدت چندانی از ورود سیم‌کارتهای رایتل به بازار نمی‌گذرد در موارد متعدد کاربران از روشهای مختلف تهیه شارژ برای این سیم کارت‌ها می پرسند.

 
مشترکین رایتل که قصد شارژ کردن سیم‌کارتهای خود را دارند از طرق مختلف می‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.
 
خرید شارژ فیزیکی از فروشگاه‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی‌های رایتل از راه های اولیه شارژ کردن سیم کارت‌های رایتل است. اما مشترکین رایتل می توانند با مراجعه به دستگاه‌های خود پرداز بانکهای سامان، پاسارگاد، رفاه، کشاورزی، آینده و مسکن نیز سیمکارت خود را شارژ کنند و یا به وسیله دستگاه پوز ( POS ) بانکهای پاسارگاد و آینده و همچنین توزیع کننده‌های الکترونیکی اینفوتک، آسان پرداخت پرشین و پرداخت الکترونیک سامان به شارژ کردن تلفن همراه خود مبادرت کنند.
 
استفاده از کدهای دستوری ( USSD ) یکی دیگر از راه‌های شارژ کردن سیم‌کارت‌های رایتل است که هم اکنون از طریق کدهای #720* برای بانک پاسارگاد و #733* برای توزیع کننده آسان پرداخت پرشین ( با استفاده از سیم کارت های غیر از رایتل ) فعال است و در این زمینه به مشترکین رایتل خدمات ارائه می دهد.
 
مشترکین تلفن همراه با در اختیار داشتن نرم افزارهای بانکهای مختلف ( Mobile App ) بر روی تلفن همراه خودشان می توانند فعالیتهای مختلف بانکی از جمله شارژ تلفن همراه را برای خود آسان کنند. 
 
یکی دیگر از راه‌های شارژ سیم کارت رایتل وب سایت رسمی بانکهای پاسارگاد، آینده، مسکن است.
 
اما پيشنهاد ما بعنوان نماينده رسمي شركت رایانمهر مراجعه به وبسايت "فروشگاه شارژ همراه" به آدرس http://shargiran.ir مي باشد. روشي سريع، در دسترس، و مطمئن جهت شارژ سيمكارت هاي رايتل و ديگر اپراتورهاي همراه با پشتيباني 24 ساعته
 
جهت شارژ سيمكارت خود روي لينك زير كليك كنيد:
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:چگونه,سیم‌کارت,رایتل,شارژ,
ارسال توسط نوري

طبق توافقات انجام شده با اپراتورهای مختلف مخابراتی کشور، از نیمه دوم سال جاری سیم کارت های تلفن همراه پرسپولیس با شرایط ویژه به هواداران عرضه خواهد شد.  

 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کیوان جامه بزرگ، دبیر کمیته انفورماتیک باشگاه ضمن اعلام این خبر به وب سایت باشگاه افزود: در این طرح هواداران می توانند سیم کارت پرسپولیس را از اپراتور مخابراتی مورد نظر خود انتخاب نمایند و از تخفیف قیمت سیم کارت به همراه خدمات ارزش افزوده نظیر دریافت اخبار باشگاه، آهنگ پیشواز یا آوای انتظار رایگان و هدایای مختلف بهره مند شوند.
ضمن اینکه بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای طرح نیز به باشگاه تعلق خواهد گرفت.
 
بنابر اعلام، اخبار تکمیلی متعاقبا ارائه خواهد شد.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:عرضه,سیم کارت های,پرسپولیس,
ارسال توسط نوري

محققان امنیتی آلمان که چندی پیش خطر هک شدن نیم میلیارد سیم کارت را اعلام کرده، این بار تأکید کردند که رفع مشکلات شدید امنیتی در میلیونها سیم کارت تلفنهای همراه برای اپراتورها ساده است.

 
کارستن نوهل از آزمایشگاه های تحقیقات امنیتی در برلین هفته گذشته اعلام کرد که میلیونها سیم کارت در سراسر جهان هنوز هم از کدنویسی دهه 1970 استفاده می کنند تا به روزسازی های نرم افزار را اعتبار بخشند.
 
نوهل به این نتیجه رسید که می توان برخی از انواع سیم کارتها را به گونه ای فریب داد که آنها یک کد 56 بیتی رمز گذاری شده را که به آن ( اطلاعات رمزی استاندارد) گفته می شود را فاش کند، این کد با یک رایانه عادی قابل شکستن است.
 
وی همچنین کشف کرده بود که با ارسال یک به روزسازی نرم افزاری جعلی به یک تلفن، سیم کارتها یک پیام اشتباه که دربرگیرنده همان کد ضعیف است را ارجاع می دهند. در این مرحله یک دستگاه می تواند جاسوس افزار خود را به تلفن ارسال کند تا اطلاعات مهم تلفن را از طریق Java Virtual Machine بدست آورد. این نرم افزار Java Virtual Machine تقریبا در تمام سیم کارتهایی که در دنیا فروخته می شود، وجود دارد.
 
این درحالی است که این محقق امنیتی یادآور شد که مشکل رمزگذاری ضعیف و اشتباه ارجاع پیام اشتباه که حاوی کد ضعیف است را می توان به همان شیوه ای حل کرد که مشکل به وجود آمده است. یعنی با استفاده از به روز سازی نرم افزار این مشکل قابل رفع شدن است.
 
سیم کارتها دارای تنظیمات مختلف و متنوعی است. اپراتورها ویژگیهای سیم کارتها را در اختیار سازندگان قرار می دهند تا از این ویژگی ها در شبکه های خود استفاده کنند. بسیاری از سیم کارتها دارای تنظیمات و فناوریهای قدیمی چون "اطلاعات رمزی استاندارد" هستند که قدمت آن به بیش از یک دهه گذشته باز می گردد.
 
برای برخی از سیم کارتهای آسیب پذیر خاموش کردن " اطلاعات رمزی استاندارد" و روشن کردن سه " اطلاعات رمزی استاندارد" که شکل امن تری از این کد است می تواند به عنوان یک راهکار مناسب درنظر گرفته شود.
 
این مشکل به گونه ای قابل حل است که کاربران حتی از بروزسازی تلفنهای خود مطلع نمی شوند. چرا که اپراتورها به طور مرتبط بروزرسانی های نامرئی برای کاربران ارسال می کند. این بروزسازی نیز توانایی حل مشکل ارجاع پیام اشتباه را دارد.
 
اپراتورها حتی می توانند یک تنظیمات کلیدی در مراکز پیامک خود ایجاد کنند، از آنجا که کدهای پیامکها که دربرگیرنده بروز سازی نرمهای نرم افزاری بسیار خاص هستند، اپراتورها می توانند فایروالهای خود را طوری تنظیم کنند که نوع کدهای ارسال شده به کاربرانشان تنها از سرورهای آنها گرفته شده باشد.
 
از آنجا که اپراتورهای بسیاری تحت تأثیر این مشکل هستند، آزمایشگاه وی جزئیات این تحقیق را در اختیار انجمن GSM قرار داده است.
 
انجمن GSM سیستم استاندارد برقراری ارتباطات سيار در آسيا ، اروپا ، آمريکا و سایر نقاط جهان است که اصلی ترين منبع ارتباطی برای موبايل های نسل دوم تلقی می شود.
 
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:سهولت,رفع,مشکل,هک شدن,نیم میلیارد,سیم کارت,جهان,
ارسال توسط نوري

مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند از سرویس پیشرفته پیامک صوتی که برای نخستین بار در کشور توسط اپراتور دوم عرضه شده است، بهره‌مند شوند.

 
به گزارش ایسنا، مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند هر زمان که مایل باشند با شماره‌گیری تلفن گویای رایگان 719، تا 60 ثانیه برای مشترک مورد نظر خود به صورت صوتی پیام ارسال کنند.
 
پس از ضبط پیام، این امکان در اختیار مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل قرار گرفته تا بتوانند پیام خود را سریعا پس از ضبط و یا در روز و ساعت دلخواه خود به یکی از سه روش ارسال پیامک، تماس خودکار و یا پیام چند رسانه‌یی (MMS) برای مخاطب مورد نظر خویش ارسال کنند.
 
در روش پیامکی، مشترک مورد نظر با دریافت یک پیامک، از اینکه پیامک صوتی برای وی ارسال شده است مطلع می‌شود و می‌تواند با تماس با شماره‌های 719 پیامک صوتی خود را بشنود.
 
همچنین در روش تماس خودکار، سیستم با مشترک مورد نظر تماس گرفته و پیام صوتی ضبط شده را برای وی پخش می‌کند و در روش ارسال از طریق پیام چند رسانه‌یی نیز پیام ضبط شده به صورت یک فایل صوتی برای مشترک مورد نظر ارسال می‌شود.
 
اما از دیگر قابلیت‌های این سرویس می‌توان به امکان ارسال یک پیامک صوتی برای چند مشترک و ارسال پیام‌های صوتی دریافت شده برای دیگر مشترکین به روش‌های مختلف از جمله ارسال پیامک، تماس خودکار و یا پیام چند رسانه‌یی اشاره کرد.
 
هزینه ارسال هر پیامک صوتی برای مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری 620 ریال و برای مشترکین غیر ایرانسلی 852 ریال تعیین شده است.
 
براساس این گزارش، برای دریافت پیامک صوتی از طریق بستر پیام چندرسانه‌یی، گیرنده پیام باید ابتدا تنظیمات مربوط به MMS ایرانسل را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #5*3*130* دریافت و مطابق دستورالعمل ارسالی، برروی گوشی خود نصب کرده باشد.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:عرضه,سرویس,پیامک,صوتی,مشترکین,ایرانسل,
ارسال توسط نوري

هزینه یک دقیقه مکالمه با کشورهای دیگر دغدغه بسیاری از کسانی است که دوستی در کشورهای دیگر دارند اما نمی‌دانند برای تلفن زدن چقدر باید بپردازند، بر این اساس لیست هزینه را براساس کشورها از کمترین که کانادا هست، ارائه می‌دهیم.

 
به گزارش تسنیم، بارها پیش آمده که به حسب نیاز یا فوریت مجبور به برقراری تماس تلفنی همراه با کشورهای خارجی شده‌ایم اما به محض شماره‌گیری همواره این سوال در ذهن‌مان بوده چه میزان صحبت کنم تا نهایتا چقدر بپردازم.
ارتباطات بین‌المللی مسلما نیازمند محاسبه ترافیک شبکه بر حسب ارز رایج و توافقی بین کشورهای طرفین مکالمه است و از این حیث مکالمه صوتی به دلیل پیچ و تابی که در گذر از دروازه‌های بین‌المللی دارد به مراتب گران‌تر از داخل کشور خواهد بود.
اما معمولا همان مشترکی که تماسی را برقرار کرده و دغدغه این را دارد که چه میزان هزینه باید آخر برج بپردازد، اطلاع دقیقی از مکالمات بین‌المللی ندارد و نمی‌داند در چه کشوری تعرفه‌ها به چه نحوی محاسبه می‌شود.
 
برای رفع چنین دغدغه‌ای اشاره‌ای به تعرفه مکالمات صوتی و تماس‌های برقرار شده از داخل کشور با خارج خواهیم داشت.
کانادا و آمریکا برخلاف اینکه در بسیاری از موضوعات موضع خود را صراحتا در برابر ما اعلام کرده‌اند اما در این زمینه ارزان‌ترین تعرفه را دارند و برای هر دقیقه مکالمه با این کشورها باید 70 تومان پرداخت.
هاوایی، هنگ‌کنگ، سنگاپور وویرجین آمریکا هم از کشورهایی هستند که تعرفه آن‌ها به نسبت ارزان است و بابت هر دقیقه 100 تومان از ایرانی‌ها می‌گیرند و بعد از این کشورها هم هند، مالزی و تایلند آمده‌اند که بابت هر دقیقه مکالمه با آن‌ها باید 150 تومان پرداخت کرد.
حال پیش از اینکه اسامی تمامی کشورها را به ترتیب بر حسب تعرفه اعمالی برای مکالمات انجام شده از ایران بیان کنیم به ترتیب بیشترین نرخ‌هایی را هم که برای تماس‌های بین‌المللی وجود دارد، عنوان می‌کنیم و بعد از آن کشورهایی که بین این دو رده قرار دارند را می‌آوریم.
 
اسانسیون، تیمور شرقی، Inmarsat 8705، Inmarsat 87039، Inmarsat 87078، Inmarsat 87059، Inmarsat 87061-8، نیوئه، جزایر نور فولک، سائوتومه و پرینسیپ و توکلائو بابت هر دقیقه مکالمه ایرانی‌ها با شهروندان کشورشان 10 هزار تومان می‌گیرند.
کشورهای دیگو گارسیا، جزایر فالکلند (مالویناس)، Inmarsat 87076، Inmarsat 87030-7، ماداگاسکار، مونتسرات، نائورو، سنت هلن، جزایر سلیمان، ماهواره ثریا، توالو و وانواتو 6 هزار تومان برای هر دقیقه مکالمه و جزایر کوک، کوبا، گرینلند، Inmarsat 87077، مالدیو، موریتانی، کره شمالی و والیس و فوتونا بابت هر دقیقه مکالمه 4 هزار تومان طلب می‌کنند.
حال کشورهایی که در میان این دو رنج تعرفه قرار دارند نیز در برقراری مکالمات همراه از ایران رنج‌های خود را می‌گیرند که براساس سطح تعریف شده است و توضیحات آن در ادامه می‌آید:
 
 
لازم به ذکر است که سطوح تعرفه‌های بالا که از سطح چهارم شروع و به سیزدهم ختم می‌شود برای مکالمات بین‌المللی همراه بر حسب قیمت به شرح زیر است:
سطح چهارم: 250
سطح پنجم: 350 
سطح ششم: 550
سطح هفتم: 700 
سطح هشتم: 900
سطح نهم: 1000
سطح دهم: 1500
سطح یازدهم: 2000
سطح دوازدهم: 2500
سطح سیزدهم: 3000
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:هزینه,تماس,کشورهای,جهان,چقدر,است,
ارسال توسط نوري

قیمت گوشی های تلفن همراه کمتر از 500 هزار تومانی موجود در بازار به شرح زیر است؛ 

برند
مدل
قیمت(تومان)
Huawei Ascend Y300 455.000
Sony Xperia Miro 470.000
Nokia 105 75.000
Sony Xperia E Dual 460.000
Samsung Galaxy Young S6312 410.000
Samsung Galaxy Young S6310 405.000
HTC Desire C 435.000
HTC Wildfire S 430.000
Sony Xperia E 470.000
HTC ChaCha
435.000
HTC Explorer
305.000
Nokia Asha 210 315.000
Nokia 206
200.000
Samsung Galaxy Y S5360 335.000
GLX Sky Dual Core 495.000
Samsung Galaxy Star S5282 285.000
LG Optimus L3 E400 275.000
Samsung Galaxy Mini 2 S6500 475.000



HTC Explorer در بازار به قیمت 305 هزار تومان به فروش میرسد.

شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:موبایل های,زیر,500هزار,تومان,جدول,
ارسال توسط نوري


فارس- دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با تصویب پیوست فرهنگی در کمیسیون های این شورا، خدمات تصویری اپراتور رایتل مجدداً برقرار خواهد شد.

مهدی اخوان بهابادی اظهار داشت: ارائه خدمات نسل سوم مانند برقراری تماس تصویری برای اپراتورهای دیگر در دستور کار این شورا قرار گرفته است .

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: متاسفانه مشکلات متعددی را مشاهده کردیم از جمله اینکه سال گذشته دوره انحصار این خدمات در کشور مجدداً تمدید شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که این اپراتور در اجرای تعهدات خود تاخیر داشته و به جای آنکه به خاطر محروم شدن مردم از دریافت یکسری خدمات در کشور، برای این اپراتور جریمه  اعمال شود، دوره انحصار آن تمدید شد.

اخوان بهابادی ادامه داد: این موضوع این یکی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته و بررسی می شود و احتمال اینکه اپراتورهای دیگر نیز مجاز به ارائه خدمات با استفاده از این فناوری شوند وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم .

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: نکته دیگر این است که بعد از شروع ابتدائی خدمات تماس تصویری در کشور دغدغه ها و ملاحظاتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این رابطه اکثر افرادی که با آنها صحبت کردیم نسبت به اصل فناوری و تکنولوژی اعتراضی نداشتند، بلکه به نحوه بکارگیری آن و اینکه پیوست فرهنگی وجود ندارد که بر اساس چه ضوابطی قرار است فعالیت صورت گیرد، معترض بودند.

اخوان بهابادی ادامه داد: از این رو با اپراتور مذاکره کردیم و از آنها خواسته شد که این دغدغه فرهنگی را رفع کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم چند ماه تعامل با این اپراتور به نتیجه مطلوب نرسیدیم و مصوب شد که خدمات تماس تصویری این اپراتور موقتا قطع شود تا پیوست فرهنگی تدوین و تصویب و در نهایت بلافاصله بعد از تصویب پیوست فرهنگی مجددا خدمات تماس تصویری ادامه پیدا می کند .

شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:خدمات,تصویری,رایتل,برقرار,می شود,
ارسال توسط نوري

اسمارت فونها به یکی از اجزای لاینفک زندگی تبدیل شده‌اند. معمولا هر فرد روزانه چندین و چند بار گوشی موبایل خود را چک می‌کند. اما قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانید با یک نرم افزار جدید اندرویدی کاربران می‌توانند با هر بار باز کردن صفحه نمایش گوشی خود، مقداری پول به جیب بزنند.

 
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)

ادامه مطلب...
ارسال توسط نوري

دانشمندان انگلیسی از اولین تلفن همراه دنیا که با انرژی آن با ادرار تأمین می شود، رونمایی کردند.

 
دکتر آیونیس ایروپولوس متخصص به خدمت گرفتن انرژی از منابع غیر معمول با استفاده از پیلهای سوختی میکروبی در دانشگاه وست انگلند در بریستول اولین تلفن همراهی را که با انرژی آن از ادرار تأمین می شود عرضه کرده است.
 
وی گفت: هیچ کس تاکنون انرژی ادرار را به خدمت نگرفته است، این یک کشف هیجان انگیز است که از ضایعات به عنوان منبع انرژی و تولید برق استفاه می شود.
 
ایروپولوس گفت: با به خدمت گرفتن این نوع انرژی ادرار از فرآیندهای مختلفی عبور و در نهایت یک تلفن همراه سامسونگ را شارژ می کند. زیبایی این منبع انرژی این است که ما در آن به ماهیت متغیر و نامنظم باد یا خورشید تکیه نداریم و در حقیقت از ضایعات برای تولید انرژی استفاده می کنیم.
 
این محقق یادآور شد که از این انرژی درحال حاضر می توان برای ارسال و دریافت پیامک، استفاده از اینترنت روی تلفن و یک تماس تلفن کوتاه استفاده کرد. اگرچه انجام یک تماس تلفنی بلند نیازمند شارژ بیشتری است. تماسهای تلفنی قسمت اعظم انرژی باطری را می گیرد، اما می توان باطری را برای دوره طولانی تری شارژ کرد.
 
این طرح آزمایش و مشخص شده که کار می کند، اما تصحیح این سیستم برای شارژ کامل یک باطری قدم بعدی است که باید در این راه برداشته شود.
 
پیلهای سوختی میکروبی مبدلهای انرژی هستند که ماده ارگانیک را با استفاده از متابولیسم میکروارگانیسمهای زنده به طور مستقیم به برق تبدیل می کند. انرژی برق محصول فرعی چرخه زندگی طبیعی میکروبها است، هرچقدر آنها چیزهایی چون ادرار مصرف کنند انرژی بیشتری برای زمان طولانی تری تولید می کند.
 
این تحقیق از سوی شورای تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی، بنیاد گیتس و برد استراتژی فناوری مورد حمایت قرار گرفته و نتایج آن در مجله شیمی فیزیکی و فیزیک شیمیایی منتشر شده است.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:ساخت,تلفن همراه,ادرار,شارژ,می‌شود,
ارسال توسط نوري

استفاده از گوشی هوشمند به میزان زیاد نوعی تنبلی را برای افراد به همراه می‌آورد. ما در این حالت فقط صفحه لمسی گوشی خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و از عواقب آن باخبر نیستیم.

 
به گزارش فارس به نقل از گالف – تایمز، آن دسته از کاربرانی که به گوشی هوشمند خود وابستگی فراوانی دارند و به صورت دایمی انگشتان خود را روی صفحه لمسی گوشی هوشمند حرکت می‌دهند، می‌توانند با اختلالات فیزیکی و سلامت بدنی مواجه شوند.
 
این طور که مطالعات دانشگاه Kent State نشان داده است، بین استفاده زیاد از تلفن همراه و بهم خوردن تناسب اندام در افراد رابطه مستقیم وجود دارد.
 
"اندرو لِپ"(Andrew Lepp) و "جاکوب ای بارکلی"(Jacob E Barkley) از محققان این دانشگاه توضیح دادند که اگر میزان استفاده از گوشی هوشمند در طول روز به بیش از 14 ساعت برسد، کاربران به طور جدی در معرض اختلالات فیزیکی بدن و بهم خوردن تناسب اندام قرار می‌گیرند.
 
بارکلی در این خصوص گفت: «استفاده از گوشی هوشمند به میزان زیاد نوعی تنبلی را برای افراد به همراه می‌آورد. ما در این حالت فقط صفحه لمسی گوشی خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و از عواقب آن باخبر نیستیم. اما این دستگاه می‌تواند مشکلات فراوانی برای ما به همراه داشته باشد».
 
بیشتر کاربران جوان در لحظات نخستی که از خواب بیدار می‌شوند سراغ گوشی هوشمند خود می‌روند و پس از بررسی بخش پیام‌ها، صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی را به‌روز می‌کنند. این افراد بر این باورند که زندگی آن‌ها بدون گوشی هوشمند امکان پذیر نیست.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:دردسرهای,گوشي,صفحه,لمسی,بدن,انسان,
ارسال توسط نوري

شرکت سامسونگ مدل دیگری از سری گوشی‌های هوشمند Galaxy S4 را به طور رسمی معرفی کرد که دوربین دیجیتالی آن قادر است تصاویر را به کمک زوم اپتیکال 10 برابر بزرگتر کند.

 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این نسخه جدید از گوشی هوشمند S4 دوربین دیجیتالی ویژه‌ای را در خود جا داده است که ترکیبی از حسگر 16 مگاپیکسلی CMOS را در کنار زوم اپتیکال 10x و فلش Xenon در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
"جِی‌کی شین‌"(JK Shin) مدیر مرکز IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ در این خصوص گفت: «این گوشی هوشمند جدید Galaxy S4 zoom نام دارد و گام دیگری در حوزه تلاش‌های سامسونگ برای سرویس‌دهی به کاربران در سراسر جهان محسوب می‌شود».
 
برای دوربین دیجیتالی پیشرفته این گوشی هوشمند از سیستم تثبیت تصویر یا همان Optical Image Stabilizer(OIS) هم استفاده شده است.
 
این گوشی هوشمند مبتنی بر نسخه Jelly Bean 4.2 سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کند و دیگر قابلیت‌های آن مانند مدل اصلی Galaxy S4 است.
 
شرکت سامسونگ هنوز خبری در مورد قیمت و زمان ورود این محصول به بازار منتشر نکرده است.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


ارسال توسط نوري

گلکسی اس 4 را می توان از لحاظ دوربین و کارایی‌هایش، از موبایل‌های دیگر، متمایز دانست. سامسونگ، از بهترین و قوی‌ترین ویژگی ها در این دوربین استفاده کرده. با سنسور 13 مگاپیکسلی، نگرانی از بابت رزولوشن عکس وجود نخواهد داشت. اما عکس با کیفیت خوب زمانی بدست می‌آید که دوربین بتواند از پس موقعیت‌های مختلف بر بیاید. در گلکسی اس4، تنظیمات مختلفی وجود دارد که خیال شما را از این بابت راحت می کند که همۀ این تنظیمات در قسمت Mode (حالت) دوربین وجود دارد.

 

شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:مروری بر,ویژگیهای,عکسبرداری,Samsung Galaxy S4,
ارسال توسط نوري

همراه اول تا پايان آبان ماه، اينترنت همراه خود را با ۵۰ درصد تخفيف عرضه مي كند.

 
شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: همزمان با ايام پرخير و بركت رمضان و در آستانه ولادت با سعادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(ع)، تعرفه سرويس «اينترنت همراه» اپراتور اول از ابتداي مرداد تا پايان آبان ماه امسال ۵۰ درصد كاهش مي يابد.
 
بدين ترتيب از روز سه شنبه اول مردادماه به منظور تشويق هر چه بيشتر مشتركين به استفاده از اين سرويس، تعرفه GPRS همراه اول، در ساعات پيك (۷ صبح تا ۱۱ شب) به ازاي هر كيلو بايت دريافت و ارسال اطلاعات از ۸ ريال به ۴ ريال و در ساعات غير پيك(۱۱ شب تا ۷ صبح) از ۲ ريال به يك ريال كاهش مي يابد.
اين تخفيف در نرخ تعرفه فعلاً ۴ ماهه بوده و پس از اتمام زمان تعيين شده، در خصوص ادامه تخفيف ۵۰ درصدي تعرفه تصميم گيري مي شود. 
گفتني است كاهش ۵۰ درصدي نرخ تعرفه، براي تعرفه پايه GPRS بوده و شامل تعرفه بسته هاي طلايي GPRS همراه اول نمي شود.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:تخفيف,۵۰ درصدي,تعرفه,GPRS,همراه اول,
ارسال توسط نوري

"رمز عبور شما تا چند روز آینده منقضی خواهد شد." اگر کاربر پر و پا قرص اینترنت هستید و از حساب های کاربری متعددی هم استفاده می کنید، حداقل برای یکبار هم که شده با این پیغام روبرو شده اید. پیغامی به ظاهر آزاردهنده اما یکی از ساده ترین و البته پیش پا افتاده ترین راه برای حفاظت از حساب های کاربری شما که توسط وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 
احتمالاً همه شما این توصیه ها را از حفظ هستید: رمزهای عبور خود را روی کاغذ ننویسید، از اسامی دوستان، فرزندان، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کارت ملی برای رمزهای عبور خود استفاده نکنید. اما چرا باز همه عده ای از کاربران بی توجه به این هشدارها از همین اطلاعات شخصی برای رمزهای عبور خود استفاده می کنند؟ علت این اتفاق این است که کاربران قبل از توجه به امنیت رمزهای عبور خود، به امکان حفظ و یادآوری آن توجه می کنند. پس از آنجائیکه همه ما این توصیه ها را بارها و بارها شنیده ایم بهتر است با رویکرد بهتری به این موضوع بسیار مهم نگاه کنیم.
 
طی سال های اخیر برنامه های مختلفی که اغلب آنها رایگان هم هستند، برای مدیریت کلمات عبور به کمک شما آمده اند. اولویت اول و مهمترین نکته در همه این نرم افزارها این است که کاربران بتوانند رمزهای عبور خود را حتی اگر بطور مداوم از آن استفاده نکنند، به راحتی به خاطر بیاورند. اما عده ای از کاربران هستند که تمایل چندانی برای سر و کله زدن با نرم افزارهای مدیریت رمزهای عبور ندارند از این رو به آنها توصیه می کنیم اگر به دنبال یافتن یک رمز عبور مطمئن و البته قابل یادآوری هستند دو پیشنهاد زیر را بخوانند:
 
از حرف اول کلمات در یک جمله و عبارتی که برای شما آشنا است و یا شما را به یاد خاطره و یک اتفاق دوست داشتنی می اندازد، استفاده کنید. اگر می خواهید رمز عبور خود را قوی تر کنید می توانید از تاریخ آن خاطره دلپذیر هم در پایان رمز عبور خود استفاده کنید.
اگر از اتفاقات خاطره انگیز زندگی به راحتی می گذرید و یا کلاً اتفاقی برای شما خاطره انگیز به حساب نمی آید، به شما پیشنهاد می کنیم از نام خواننده مورد علاقه، نویسنده، ماشین، بازیگر و... استفاده کنید تا با کنار هم گذاشتن این کلمات و یا ترکیبی از آنها یک رمز عبور  قوی و مطمئن داشته باشید.
این دو راه حل دم دستی و سنتی تنها برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که نه تنها علاقه ای به استفاده از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور ندارند بلکه اعتمادی هم به حافظه خود ندارند.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:ساخت,رمز عبور,غیر قابل,هک,به یادماندنی,
ارسال توسط نوري

طی تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان امنیتی، مشخص شده است که برنامه های جانبی رایگان ویژه گوشی های تلفن همراه هوشمند، در اغلب مواقع به انواع بدافزارها آلوده هستند.

 
 
در این گزارش که به بررسی وضعیت نصب نرم افزارهای مخرب بر روی گوشی های موبایل پرداخته است، نشان داده شده برنامه های بازی رایج ترین شکل از برنامه های آلوده به تروجان هستند. این گزارش همچنین نشان می دهد که چطور کلاهبرداران قادرند به وسیله نرم افزارهای رایگان، سایر نرم افزارهای مخرب خود را بر روی سیستم قربانی مستقر کرده و به اهداف شوم خود نزدیک تر شوند.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:خطر,نصب,برنامه های,جانبی,رایگان,موبايل,
ارسال توسط نوري

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در انجام عملیات بانکی با استفاده از موبایل، توصیه کرد کاربران از گذرواژه‌های قوی شامل ارقام، علائم و حروف استفاده کنند.

 
به گزارش ایسنا سرگرد علی عباسی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی در انجام عملیات‌های بانکی توسط تلفن‌همراه، گفت: اخیرا بانک‌ها اقدام به تولید و عرضه نرم‌افزارهای مخصوص تلفن‌های همراه کرده‌اند.
 
وی با طرح این سوال که اگر تلفن‌همراه به سرقت رود، آیا سارق می‌تواند از تلفن همراه شما برای خالی‌کردن حساب بانکی استفاده کند؟ گفت: با توجه به اینکه تمایل به استفاده از نرم‌افزارهای بانکداری رشد بسیار سریع داشته، رعایت نکات امنیتی و اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از کلاهبرداری بانکی لازم و ضروری است.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:خالي كردن,حساب,بانکی,سرقت,تلفن همراه,
ارسال توسط نوري

یک متخصص موبایل در آلمان مدعی است نقصی در فناوری رمزنگاری سیم‌کارت موبایل یافته است که او را قادر می‌سازد سیم‌کارت داخل موبایل را هک کند، مکالمات را مخفیانه گوش کند و حتی پرداخت موبایلی انجام دهد. Karsten Nohl موسس لابراتوآرهای پژوهش امنیتی در برلین، می‌گوید توانسته است یک کد دیجیتال ۵۶ رقمی بیابد که اجازه می‌دهد تنها با ارسال یک ویروس از طریق پیام متنی سیم‌کارت را هک کند.

 
به گزارش وبلاگینا وی در گفتگو با نیویورک‌تایمز گفت کامل شدن فرآیند هک تنها دو دقیقه زمان می‌برد و اگر این روش توسط افراد بزهکار کشف می‌شد به طور تخمینی ۷۵۰ میلیون کاربر موبایل می‌توانستند از این مسئله آسیب ببینند.
 
او می‌گوید: "می‌توانیم از راه دور، نرم‌افزاری روی گوشی‌های موبایل نصب کنیم که کاملا مستقل از گوشی موبایلتان کار می‌کند. می‌توانیم جاسوسی‌تان را بکنیم. کلیدهای رمزگذاری تماس‌هایتان را می‌دانیم. می‌توانیم پیامک‌هایتان را بخوانیم. حتی فراتر از جاسوسی می‌توانیم اطلاعات سیم‌کارتتان و شناسه موبایلتان را داشته باشیم."
 
Nohl دستاوردهای مطالعاتش را به موسسه GSM گزارش کرده و در تاریخ ۱ آگوست نیز این تحقیق را در کنفراس هکرهای کامپیوتر Black Hat به صورت کامل ارائه خواهد نمود. وی همچنین به سازندگان سیم‌کارت‌ها توصیه کرده است فناوری‌های خود را جهت مسدود کردن راه پیام‌های متنی که قادر به ارسالشان بوده است بهبود بخشند و با این کار دستگاه‌ها را ایمن سازند.
 
سخنگویی از موسسه GSM می‌گوید: "توانسته‌ایم نقص‌ها را بررسی کنیم و راهکارهایی به فروشندگان سیم‌کارت‌ها و صاحبان شبکه‌هایی که ممکن بود در معرض خطر باشند ارائه کنیم."
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: جمعه 4 مرداد 1392برچسب:هک,سیم کارت,طریق,نقص,رمزنگاری,موجود,
ارسال توسط نوري

با تعلل رگولاتوری در برخورد با گران‌فروشی آوای انتظار همراه اول، دیوان محاسبات پرونده گران‌فروشی ۱۰ ماهه را بست. پرونده مسئولان رگولاتوری به دلیل کوتاهی در وظیفه به دادسرای دیوان ارسال و همراه اول موظف به استرداد مبالغ دریافتی شد.

 
به گزارش فارس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ 5/6/1391 مصوبه‌ای داشت که براساس آن سقف تعرفه خرید هر آوای پیشواز با مدت اعتبار 30 روز 300 تومان تعیین شده است.
 
اما همراه اول هر آوای انتظار خود را با مدت اعتبار 30 روزه، 500 تومان ارائه می‌کند که برخلاف دستورالعمل رگولاتوری و بیشتر از سقف مصوب است.
 
در زمان مطرح شدن این موضوع مسئولان دولتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران خصوصی همراه اول هر یک توجیهاتی برای خود داشتند. آنها برای تعیین تکلیف این موضوع منتظر یکدیگر بودند و این انتظار آن‌قدر طولانی شد که سرانجام با ورود دیوان محاسبات کشور، کار برای مسئولان رگولاتوری و مدیران همراه اول بسیار گران تمام شد.
 
رگولاتوری: تعرفه آوای انتظار 300 تومان است/ به همراه اول تذکر داده‌ایم
 
در آن زمان در پیگیری این موضوع، حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس گفته بود: براساس گزارش‌های رسیده به رگولاتوری همراه اول در فروش آوای انتظار به جای 300 تومان 500 تومان هزینه اخذ می‌‌کند که این اقدام تخلف است و رگولاتوری در نامه‌‌هایی این تخلف را به همراه اول تذکر داده است.
 
وی تاکید کرد: رگولاتوری به شدت پیگیر این موضوع است.
 
همراه اول: سقف تعرفه 300 تومانی با بندهای پروانه مخابرات مغایرات دارد
 
یکی از مسئولان همراه اول نیز در پاسخ علت این گران‌فروشی به فارس اعلام کرده بود: این اختلاف قیمت به این دلیل است که همراه اول فعلاً مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص سقف تعرفه 300 تومانی آوای انتظار را اجرا نکرده است.
 
وی توضیح داد: علت این است که این مصوبه با یکی از بندهای پروانه شرکت‌ مخابرات ایران مغایرت دارد، از این رو اپراتور در حال مذاکره با رگولاتوری برای رفع این مغایرت است و تا زمان رفع مغایرت تعرفه آوای انتظار 500 تومان محاسبه خواهد شد.
 
دیوان محاسبات: تعرفه 500 تومانی آوای انتظار غیر قانونی است
 
در تعیین تکلیف گران‌فروشی همراه اول، مسئولان رگولاتوری در انتظار ارائه توضیح و مدرک از سوی همراه اول و مدیران همراه اول منتظر جواب رگولاتوری به توضیحات‌شان بودند و آنقدر منتظر ماندند که کاسه صبر دیوان محاسبات لبریز شد.
 
اگرچه صرف این میزان وقت و پیگیری کارها همراه با صبر و با فراغ بال برای فعالین حوزه ICT امر عجیب و تازه‌ای نیست، اما دیوان محاسبات کشور این تعلل را برنتافت و با ورود به موضوع تکلیف این گران فروشی را روشن کرد.
 
سرانجام در آخرین روز از هفته گذشته دیوان محاسبات کشور افزایش تعرفه آوای انتظار شرکت همراه اول از 300 به 500 تومان را غیر قانونی اعلام کرد.
 
ارجاع پرونده مسئولان رگولاتوری به دادسرای دیوان/ استرداد اضافه دریافت‌ همراه اول 
 
در گزارش حسابرسان دیوان محاسبات تصریح شده اقدام شرکت همراه اول در افزایش تعرفه آوای پیشواز از مبلغ 3هزار ریال به 5 هزار ریال بر خلاف مصوبه 147 تاریخ 5 شهریورماه 1391 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات است و این سازمان برخلاف وظایف ذاتی خود تخلف شرکت همراه اول را نادیده گرفته  و در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است.
 
به این ترتیب دیوان محاسبات ضمن اعلام این کوتاهی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تخلف مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را به دادسرای دیوان محاسبات ارسال و تخلف شرکت همراه اول را برای رسیدگی و استرداد اضافه دریافتی از مشترکین همراه اول به تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرد.
شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول)


تاریخ: دو شنبه 1 مرداد 1392برچسب:همراه اول,استرداد,اضافه,دریافت‌ها,مشترکان,
ارسال توسط نوري
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 144
بازدید ماه : 765
بازدید کل : 94491
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول) در فروشگاه شارژ همراه شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول) در فروشگاه شارژ همراه شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول) در فروشگاه شارژ همراه شارژ اینترنتی سیمکارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول) در فروشگاه شارژ همراه شارژ اینترنتی سیم کارت های اعتباری (رایتل، ایرانسل، تالیا، همراه اول) در فروشگاه شارژ همراه

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
My title page contents